F ∞ Teen☆Finite

buat jahat ? buat baik ?

Aug 18, 2011 | Thursday, August 18, 2011 | 0 comments



tak salah nak berbuat baik. tapi biarlah kena pada tempatnya..


bagi saya, bila saya berbuat baik, berbudi pada orang, saya tak pernah mintak balasan dari orang tuhh. cukuplah dia ingat, dan appreciate apa yang saya dah buat. maksud appreciate saya di sini bukanlah nak suruh dia berterima kasih tak henti-henti or menjunjung kasih tuanku ke apa kat saya tapi cukuplaaaa kalau dia memahami situasi bila saya tak dapat tolong dia untuk sekali dua.

apa perasaan korang bila sekali korang tak dapat tolong seseorang tuhh, dia terus cakap belakang bahawasanya yang anda ini tidak boleh diharap or something else yang sewaktu dengannya? rasa macam kena backstabbed je kan?

salah ke kalau dia memahami situasi kawan dia yang memang tak dapat nak tolong dia tu? tak perlulah nak tikam-tikam belakang, burukkan kawan dia pulak. sedangkan semua orang pun tahu dan nampak apa yang dah masing-masing buat. tak cakap pun semua orang dah tahu. tak perlu nak tambah cerita, buruk-burukkan keadaan. kerana akhirnya, akan memalukan diri sendiri.

dan saya pun tak berniat nak sakitkan hati orang lebih-lebih. cukupla kalau dia sudi bermuhasabah diri. sama jugak macam saya. kalau boleh, sentiasa nak muhasabah diri. terima segala qada' dan qadar. ketentuan pada diri kita. mungkin kita tak sedar apa salah dan silap kita. tapi if u feel something is going wrong or apa, cepat-cepat la muhasabah diri. renung balik apa yang kita dah buat pada orang.

saya sendiri pun tahu, saya banyak menyusahkan orang, mengguris hati orang, so maafkanlah saya seadanya. and if u understand, preggy woman will be as twice as sensitive than u. that was a human nature. kalau tak dapat accept jugak, up to u. as long as u happy. i pun happy :)



Older Post -- Newer Post

Teen★Finite
About LINKY Stuff ENTRY

Hello , anyonghaseyo . My name Arina . Im 4teen years young . Want to know me closely? follow me :)