F ∞ Teen☆Finite

kalau saya jadi beruang?

Aug 1, 2011 | Monday, August 01, 2011 | 0 comments




korang tahu apa hibernasi tu? bukan nasi. bot fiber? lagi bukan. meh cikgu nak bagitau apa itu hibernasi.   (sudah perasan.. hehe )Hibernasi adalah kondisi ketakaktifan dan penurunan metabolisme pada hewan yang ditandai dengan suhu tubuh yang lebih rendah, pernafasan yang lebih perlahan, serta kecepatan metabolisme yang lebih rendah. Hewan yang melakukan hibernasi berusaha menghemat energi, terutama selama musim dingin sewaktu terjadi kelangkaan makanan, membakar cadangan energi, lemak tubuh, dengan perlahan. Hibernasi dapat terjadi selama beberapa hari atau minggu, tergantung dari spesies, suhu sekitar, dan waktu. Hewan yang terkenal suka melakukan hibernasi adalah Beruang.


tapi apa pulak kena mengena dengan saya? ape saya ni beruang ke sampaikan berhibernate segala macam. gemukkah saya? berbulu kah aku? ohh.. ni nak bagitau ni sebab saya berhibernasi hari ni. segalanya bermula pada 13th Feb 1990 .. dah mula nak tipu dah. haha.


sebab betulnya, semalam saya tido jam 5 pagi. duk melayan Ribens- Ribens yang tak reti reti nak katup mata, peluk bantal golek. melayan dorang sampaikan saya sendiri tak boleh tido. Dah la hari ni ( hari minggu ) kena kerja. alahai.. mengantuk taksah cakap la. gilean kemengantukkan mata ku tadi. dengan mamai, dengan muka sangap.


malam ni saya bertekad nak tido awal. takmau melayan kakak ribens- Ribens. kang tak cukup tido pulak saya. haha.. besok besok kalau aku malas nak bangon sahur, aku nak lepak la dengan dorang lama lama. saya sayang korang ketat ketat. wakaka.. dah macam blog jiwang dah kalau saya buat ayat ketat ketat. ♥




oh oh oh.. kalau saya macam ni, korang nak peluk, belai dan bela saya tak? hohoho. (:



Older Post -- Newer Post

Teen★Finite
About LINKY Stuff ENTRY

Hello , anyonghaseyo . My name Arina . Im 4teen years young . Want to know me closely? follow me :)