F ∞ Teen☆Finite

imaginasi??

Aug 10, 2011 | Wednesday, August 10, 2011 | 0 comments







Siapa kat sini tak pernah berimaginasi ? 
kalau tak pernah tuhh memang sah korang bukan orang tapi errr .. entah laaaa .
bila saya nak kahwin nanti .. wahai bakal suami saya , saya nak cincin berlian 10 karat satu ,
rumah banglo satu ( istana pun bolehhh ~ :P ) 2 ekor kuda , set barang kemas satu , lamborghini satu , pembantu rumah lebih daripada seorang , 
lagi .. beg tangan .. blablabla .. kasut .. blablabla ~ 
 (demand sungguh =.=")
memang sah-sah bakal suami saya akan cari orang lain . 
Ouh , wahai bakal suami saya , itu hanyalah imaginasi , jangan risau ye .. kekekkee ~
geli sekali...!



ini imaginasi semata-mata!!
:face15:


oke , hari ini saya nak cerita pasal imaginasi atau sesetengah orang panggil mengelamun ..
sebenarnya imaginasi nie bagus untuk kita ye kawan-kawan sekalian ..
heeee ~ sebelum tuhh , apa kebenda imaginasi nie ? 
imaginasi ialah proses pembentukan citra mental dari objek persepsi atau pemikiran dalam ketiadaan rangsangan luaran , iaitu proses membayangkan sesuatu di dalam fikiran .
haaa ~ hebat tak saya ?? heheee ~ terima kasih kat encik google ..
:face12:

bagi saya pulak, imaginasi ini sangat kreatif .. hahaa ~
kreatif giler . kadang-kadang imaginasi itu lah yang akan mendorong kita untuk berjaya ..
kan-kan-kan ?
imaginasi itu sains . imaginasi itu power . imaginasi itu abstrak . imaginasi itu kartun . imaginasi itu impian . imaginasi itu super duper gempak . imaginasi itu khayalan . imaginasi itu drama .
imaginasi itu angan-angan mat jenin .. err , betul kahhh ?
layannn ~
:face55:

mengapa imaginasi itu penting ? 
 imaginasi memainkan peranan utama dalam kehidupan seharian .  
untuk mencapai sesuatu yang berharga , kita harus menggunakan imaginasi untuk merumuskan konsep yang kita inginkan , dan kemudian menukarkan konsep tersebut ke dalam bentuk yang sebenar .   
jika kita dapat membayangkan sesuatu , maka kita boleh menjadikan ia sebagai satu visi dan mencipta realiti dari itu . 
dengan kata lain , kita akan cuba untuk jadikan satu imaginasi itu bertukar kepada realiti laaa .
:131:

dan dalam pembentukkan imaginasi saya , of course , doraemon memainkan peranan yang penting .
hahah ! haaa ~ sapa tak kenal doraemen ? tak kenal ? tipu laaa tuhh ..
setiap alat ajaib yang d0raemon keluarkan adalah benda-benda yang ingin saya miliki .

' kan best kalau ade pintu kemana saja , bOlehh saya pergi belajar dekat LONDON .. ' ( dulu , saya just tahuu  LONDON dekat luar Malaysia .. tak tahuu laa pasal apa , mungkin sebab dulu selalu dengar lagu LOndOn bridge is falling dOwn , falling dOwn .. ~~ Ohhh , saya dah lupaa ..
kalau sekarang nie , saya akan cakap ' kan best kalau ada pintu kemana saja , senang sikit nak hangout dengan kawan sama-sama .. tak payahh fikir pasal transport bagai ~ ' 
Ohh , senang-senang ..
' kan best kalau ade poket doraemon , bolehh saya bawak keluar barang gempak2 .. '

lepas ini korang bolehh laa pergi mengelamun banyak-banyak ek ! 
tapi ingat , berimaginasi yang positif  tahuu !
berimaginasi memang tiada batasan .
jangan pula mengelamun tengah-tengah goyang kaki tiba-tiba hujan duit turun atau tanam pOkok tumbuh daun duit . kalau macam tuhh , memang tak kemana laaa nampaknya .
hehehe.


BTW , terserah laaa kan kita nak berimaginasi macam mana . kita yang rancangkan apa yang kita nak dalam imaginasi itu . that is yOur Own wOrld .. hOhOh ! 
:face26:

p/s:selamat berimaginasi ya!!! 


Older Post -- Newer Post

Teen★Finite
About LINKY Stuff ENTRY

Hello , anyonghaseyo . My name Arina . Im 4teen years young . Want to know me closely? follow me :)